reklama

Naša očná doktorka odišla do dôchodku, čo teraz?

V poslednú dobu, keď niečo riešim, a to je pri zvládaní rodinných a pracovných záležitostí dosť často, automaticky myslím negatívne. Nie je však o to väčšie prekvapenie, ako keď sa to negatívne myslenie stretne s pozitívnym koncom

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Moja 7ročná dcéra začala mať problémy s očami, bolievala ju hlava, sťažovala sa na zahmlené videnie. Konala som tak ako by konal každý, zavolala som očnej doktorke, ku ktorej sme chodili. Na moje prekvapenie mi sestrička oznámila, že pani doktorka ide do dôchodku. "Jasne, normálna vec," pomyslela som si. Len som netušila, že vybaviť obyčajnú návštevu u očného lekára nie je až také jednoduché. Takže story začala. Ako prvé mi napadlo kontaktovať ambulanciu hneď vedľa ambulancie našej bývalej lekárky. Pamätala som si, že aj tam vyšetrovali deti, ktoré mali očné problémy. Odbili ma však hneď na začiatku tým, že majú naplnené limity. Tak som pátrala ďalej. Na ďalšom mieste ma odmietli z dôvodu, že vyšetrujú až staršie deti. Na rozdiel od štátnych ambulancií, tie súkromné mali termín okamžite, pravdaže za poplatok. Povedala som si však, že to nevzdám a skúsim vybaviť termín u štátneho doktora. Pár odmietnutých telefonátov ma však už začalo mierne vytáčať. V tom som si spomenula na jednu nemenovanú polikliniku (mimochodom štátnu), kde nás nakoniec vzali. Vydýchla som si, ale žiaľ zavčasu, nakoľko tu chceli odo mňa dokumentáciu zdravotnej karty. A tú teda ťažko vybavíte v prípade, že si po ňu nemáte kam ísť. Pátraním na internete som sa však dozvedela, že dokumentácia lekárov, ktorí ukončia svoju činnosť, je automaticky posúvaná na príslušný samosprávny kraj. Nakoľko som netušila čo to presne znamená, kontaktovala som svoju zdravotnú poisťovňu. Poradili mi, že so žiadankou od doktora, kde bude dcéra patriť, treba poslať žiadosť o zaslanie dokumentácie na takú a takú adresu. Takže znova späť k očnej doktorke. Koľko úkonov vykonaných a v skutočnosti som ešte nevybavila nič. No nevzdávala som to. Poslala som teda potrebnú žiadosť a papiere na samosprávny kraj. Sestrička našej doktorky, kde sme mali po novom patriť mi povedala, aby som si ku nim zavolala o také dva týždne, že dovtedy papiere určite prídu. Ani po dvoch týždňoch však dokumentácia nedorazila a dcérku už očká naozaj boleli. Sestrička sa nakoniec zľutovala a objednala nás na konkrétny termín zatiaľ aj bez požadovaných papierov. "To už vybavíme potom, povedala s úsmevom", "nebudete predsa čakať večnosť". Prišiel deň "D" a dorazili sme do dlho vytúženej očnej ambulancie. Boli tam väčšinou starší pacienti. Čakáreň klasická, s dlhou chodbou a kvetmi vo veľkých črepníkoch. Chvíľu sme čakali, sestrička však mala všetko pod kontrolou a o malú chvíľku sme už boli na rade. Privítala nás s tým, že dokumentácia tu teda ešte nie je, ale im to trvá, kým to zašlú, a že dcérka predsa nebude zbytočne čakať. Bolo cítiť priateľskú atmosféru medzi doktorkou a sestričkou aj napriek tomu, že bol medzi nimi značný vekový rozdiel. Dcéru posadili do kresla a kázali jej čítať písmenká. Ortieľ bol na svete - bude nosiť okuliare.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno si poviete, takto to na Slovensku chodí, ja som si to povedala tiež. Teraz sa však teším z toho, že moje dieťa má konečne okuliare a pri čítaní z tabule nemusí chodiť dopredu zisťovať čo tam vlastne vyučujúca napísala.

Lucia Štiťáková

Lucia Štiťáková

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som úplne obyčajný človek. Vo svojom voľnom čase sa venujem hlavne svojej rodine. Rada relaxujem vyrábaním bižutérie či náušníc z plastových fliaš. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu